woensdag 16 januari 2013

W.I.P 2 Sytze Brommersma

Het mist nog alle klokken en zwevende onderdelen en tools van de werkplaats, maar dit het zover.
Feedback ?

1 opmerking:

  1. Cool. Het idee van alle platforms vinden wij vet. Kijk of je hier nog meer mee kunt doen. misschien gebruikt hij sommige als tafels? misschien zijn allemaal onderdeel van een groot interlocked mechanisme? Ook lijkt er op dit moment vrij weinig bew.egingsruimte te zijn voor Mr. Time himself.

    kijk ook goed naar constructie referentie. beams zo groot als degene in je paint zonder extra constructie-elementen is niet hoe een (interessante) klokkentoren er van binnen uitziet.

    Google is your friend:
    http://lmgtfy.com/?q=clock+tower+inside

    andere handige zoektermen waar je op zou kunenn googlen voor constructie referentie:

    - industrial age architecture
    - machine room industrial age
    - neoclassicisme architectuur indoor
    - 1900 factory indoor

    Dit geld voor iedere stap in alle ontwerpen die je vanaf nu maakt. Referentie. Referentie. Referentie.

    verdere dingen voor als je verder gaat uitwerken:
    zorg ervoor dat de kijker weet waar al het licht vandaan komt, in dit geval is de enige zichtbare lichtbron de semi-transparante klok. Je hoeft geen render-engine te zijn om licht te begrijpen, kijk ook hiervoor naar goede referentie. De clock-tower-inside google actie bied mischien een goede mogelijkheid om op ideeen voor je belichtingsplan te komen.

    Denk ook na over je kleurtemperatuur. licht dat via de klok naar binnen komt is natuurlijk licht, en dat heeft meestal een lagere kleurtemperatuur (blauw) dan licht uit bijvoorbeeld een olielamp.

    een aardig voorbeeld waar iemand natuurlijk licht en kunstmatig licht word gecombineerd.
    http://www.ryanmoeck.com/design/2012/06/22/1914-worlds-fair-env-design/

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen